söndag 26 maj 2013

När man betalar en slant extra får man också ofta något bättre!

Gjorde en i mina ögon grymt bra investering i torsdags. Efter samråd med min sambo så var vi och köpte en ny trimmer till gräsmattan. Ser lite trevligare ut när man kan klippa bort gräset runt huset, rabatterna och alla jäkla buskar som står överallt mitt på gräsmattan.
När jag bodde hemma tidigare så hade vi en eldriven trimmer där man får dra en sladd över hela trädgården vilket ofta innebar att man struntade i att trimma innan man klippte. Och vi var inne på att köpa en liknande billig, just för att det var billigt att köpa en elektrisk på typ Coop.

Men efter noggrant övervägande så kom vi av någon anledning framtill att vi skulle investera i en bensindriven och det slutade med en lite dyrare variant. Var ute och körde med den igår och jag ångrar mig inte en sekund. Helt galet smidigt att slippa den där sladden. Vi har cirka dubbelt så stor tomt som jag hade när jag växte upp och hade behövt en kabel på åtminstone 25-30 meter och känner jag mig själv rätt så hade jag inte dragit fram den särskilt många gånger varje år.
Det jag köpte var en Sthil 38 FS:
Finns säkert många andra bra bensindrivna trimmers av hög kvalité men vi fick en helt okej rabatt på denna, tack vare lite kontakter och man kan inte hänga läpp över om man kunde köpte en för någon hundralapp billigare av samma kvalité någon annanstans. Bara bensinen det skulle kosta att köra runt till alla ställen i stan som säljer trädgårdsmaskiner av lite mer kända märken hade kostat en bra slant.

Blev tidig morgon idag också. Klockan har precis passerat halv sju så ska ta mig ut en runda och plocka i trädgården innan regnet kommer...

1 kommentar: