tisdag 22 mars 2016

Då var det dags för Humana!

Efter Garo och LeoVegas så var det dags för Humana. Återigen blev det bara en liten tilldelning. Totalt 50 stycken.
Priset sattes i toppen av intervallen på 62 SEK och jag sålde av alla 50 när jag kom hem i eftermiddags till kursen 70,50 SEK.
Av de tre introduktionerna som varit på slutet är det bara Garo som jag känt att jag egentligen velat behåll men tyvärr blev tilldelningen de lite liten och sen drog kursen iväg.

Sammanfattning:
Köpt 50 aktier á 62 SEK totalt 3100 SEK.
Sålt 50 aktier á 70,5 SEK totalt  3525 SEK.
Courtage 9 SEK.
Totalt vinst blev då 416 SEK. Avkastningen denna gången för några timmar skrevs till 13,42%.

På kort tid har jag nu deltagit i tre nyintroduktioner och samtliga tre har blivit korta positioner som avslutats med en mycket fin avkastning. I rena kronor har dessa tre investeringarna genererat en vinst på 2593 SEK, det är bara att tack och ta emot och hoppas att det dyker upp fler intressanta nyintroduktioner just nu har jag inte sett någon av intresse men det kan dyka upp något snabbt. Nu är bara frågan vad jag ska investera i, ligger med cirka 20 000 i likvider i KFn och ytterligare några tusen i ISKn som skulle behöva investeras. Funderat på att komplettera Handelsbanken med Nordea bland annat men vi får se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar