måndag 9 september 2013

Månadsrapport Augusti, 2013

Ytterligare en månad har rasat iväg. Portföljen steg i värde med 0,95% samtidigt som OMX Stockholm PI sjönk med 1,10%. Så man ska inte klaga portföljen fortsätter att utvecklas på ett bra sätt.

Under denna månad har det kommit utdelning från Prospect Capital Corp samt från Kinder Morgan. Kan tilläggas att KMI är ett bolag som jag ska försöka titta lite närmare på och se om det kanske är läge att öka lite i efter den senaste tidens kräftgång för aktien.

I portföljen har det inte hänt så mycket. Jag har sålt av Spiltan Räntefond under slutet av månaden. En del av dessa pengar gick till att köpa ett litet innehav i Banco Santander. Ska se om jag orkar skriva ett längre inlägg om mina tankar kring köpet men det kan sägas redan nu att det inte är någon aktie som jag förväntar mig ska rusa inom kort.
Det finns ytterligare lite likvider i ISKn efter att jag sålde spiltan och som jag skrev tidigare är KMI ett av bolagen jag funderar på att investera i. Just nu har jag dock inte möjlighet att fylla på med nya friska pengar då utgifterna för bland annat tak byte och lite annat kommer inom kort som kommer att minska bufferten och då vill jag redan nu i förebyggande syfte fylla på bufferten lite till så den inte blir alldeles för liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar