tisdag 19 mars 2013

PPM, byte av fonder...

Läste till slut igenom mitt orange kuvert ordentligt och bestämde mig för att gå igenom mina fond val igen. Eftersom jag är ganska ung och så lär jag behöva jobba längre än 65 för att kunna få ut en pension att leva på. Det innebär att jag bör ha någonstans mellan 45 och 50+ år kvar att jobba.

Så jag bestämde mig för att ändra lite i mina val. Jag skickade ur Spiltan Räntefond och SEB Emerging Marketfond. Känns som det är lika bra att ha lite högre risk med tanke på hur många år jag har kvar och SEB-fonden bytte förvaltare för 1 år sedan och har inte direkt rosat marknaden sen dess.

Det innebär att jag endast har tre fonder kvar när bytena är klar. Portföljen kommer då att bestå av 45% Avanza Zero, 35% Länsförsäkringar Fastighetsfond och 20% Skagen Kon-Tiki. Tänkte jag skulle fortsätta hålla ögonen öppna och se om jag kan hitta någon mer intressant fond att investera i, ser gärna att jag skulle kunna sprida ut riskerna i någon mer fond.

Någon som har någon intressant fond med vettig avgift att tipsa om till min PPM-portfölj?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar