söndag 22 februari 2015

Inköp så här långt under Februari!

Har gjort en del inköp under början av februari men på grund av olika omständigheter har det inte blivit av att jag skrivit om dem här. Men här kommer en liten sammanställning av vad som skett i månaden så här långt.

Har fortsatt med att fylla på mitt innehav i D. Carnegie. Orsaken är samma som jag skrivit om innan och jag tror verkligen på bolagets affärsidé.

Köpte några ytterligare aktier i Ferronordic Machines Pref. Totalt motsvarar innehavet ca 1,5% av portföljens värde. Det är helt klart en chansning till viss del. Direktavkastningen är grym om bolaget klarar av att dela ut, uppsidan kan också vara galet bra för att vara en pref. om situationen i Ryssland ändras. Men som det ser ut nu är risken stor och detta är en stor chansning som kan sluta hur som helst.

Ökade lite i Vardia som ser mycket intressant ut. Får hänvisa till flera andra bloggar som gjort mycket grundliga genomgångar av bolaget. Öppnade faktiskt en KF där jag gjorde detta inköp.

Det sista som gjorts så här långt denna månaden är ta in lite aktie i BankNordik, även detta köpet gjordes i den nya KFn. Ägamintid har skrivit om bolaget och även tagit in det i sin portfölj. Började kika på det igen efter att han skrev om det och det är helt klart ett intressant bolag om det klarar av att få ordning på sin verksamhet och framför allt bli stabilare. Jag kommer fortsätta att hålla ögonen på aktien och eventuellt öka senare.

Under månaden har det också kommit utdelning från Kinder Morgan och en sista utdelning från Banco Santander inkom också som jag missat. Sitter i tankarna på att göra mig av med Kvarner också och sätta de pengarna i arbete på annat håll men vi får se vad som händer, inga beslut är spikade än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar