lördag 22 juni 2013

Sålt Bilia

Tittade närmare på mitt innehav i Bilia för ett par månader sedan och kände att jag skulle vilja byta ut bolaget mot något annat jag tror mer på. Men sen kom det en massa annat i mellan och mina investeringar har kommit lite längre ner i prioriteringsordningen.
Men i torsdags valde jag att sälja mitt innehav i Bilia. Jag fick 106,22 SEK per aktie när courtaget var betalt. Det innebär att aktien har stigit med 11,78% sedan jag köpte bolaget i maj 2012. Räknar man med utdelningen också så stannar avkastningen på 18,09%.
Känns bra att få en så pass bra avkastning på ett bolag som jag länge har varit tveksam till.

Nu hoppas jag att börsen fortsätter ner så jag kan köpa på mig något fint bolag till ett bra pris. Frågan är bara vilket...

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad var ditt GAV?
    Mitt var 83kr och jag tror att jag kommer aldrig att sälja den. Den ger bra utdelning, bilar kommer alltid att finnas och bilia är ju störst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 95kr någonting om jag inte miss minner mig.
      Men tror du att Bilia alltid kommer att vara störst? Själv skulle jag aldrig lämna min bil på Bilia inte ens när jag ägde aktier i bolaget..

      Radera