tisdag 4 februari 2014

Månadsrapport Januari, 2014

Förra året så jämförde jag mig med index och hade som mål att slå det. Under detta året har jag bestämt mig för att inte jämföra mig med något alls utan bara satsa på att få ett så bra utfall som möjligt. I diagrammet ovan är fortfarande en linje för OMX Stockholm PI med och det beror på att jag inte riktigt fattat om det går att ta bort jämförelse index när man skapar diagrammet.

Under januari månad steg portföljens värde med 1,72% och självklart var det mycket tack vare Protector Forsikring som gått mycket starkt under månaden. I portföljen har det inte blivit några förändringar även om det var nära att jag ökade i Protector Forsikring, jag har också blivit lite sugen på Bonheur efter att lundaluppen började skriva om bolaget men ännu så länge har det inte blivit något inköp. En annan aktie som jag är sugen på finns på den finska börsen och det är Kone som dragit mitt intresse till sig, skulle gärna se att bolaget sjönk lite till.
Annars är just nu ögonen fixerad vid den norska börsen som jag tycker har en bättre värdering än många andra men tyvärr har jag lite svårt att hitta något bolag jag fastnar för utöver Bonheur men jakten fortsätter. Har ni några tips så hojta gärna till.

Avslutningsvis så kan jag meddela att månadens enda utdelning kom från Prospect Captial Corp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar