söndag 11 maj 2014

Utan dator..

Som rubriken berättar har jag varit utan egen dator under några veckor och det är galet vad handikappad man känner sig. Den gamla bärbar hade jag lyckats fastna med foten i kabeln en gång för mycket och slitit sönder ladduttaget så nu får det bli att lägga lite tid på den någon dag när det är dåligt väder och se om man kan löda dit något nytt och rädda den som en extra dator.

Men igår besökte jag det stora röda elektronikvaruhuset i stan och köpte mig en ny dator. Jag har inga större krav på mina datorer än att det ska gå att ha igång skype och webbläsaren samtidigt utan att det går långsamt så jag kom undan ganska billigt. 3500 kronor för en dator med i5 processor och 8 GB minne känns prisvärt tycker jag, är lite sugen på att komplettera den med en SSD-disk också men det får det bli i framtiden i så fall.

Så nu ska jag se om jag kan skriva lite nya inlägg här också.

1 kommentar:

  1. Köp en ssd disk. Prestanda blir enormt mycket bättre. Det finns färdiga satser att köpa som innehåller kabel/programvara för att klona den nuvarande datorns hårddisk. Skillnaden blir enorm, du blir inte besviken.
    Tex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2074414#rparams=ss=samsung%20840%20evo

    SvaraRadera