söndag 14 september 2014

Hur mycket av lönen blev kvar i Augusti?

Augusti var en månad då det var fullt upp. Det var bröllop, 85-års kallas, mycket på jobbet m.m. helt enkelt fullt upp. Men här kommer i alla fall en liten sammanfattning nu när halva september har gått. Är också nästan klar med en sammanfattning för portföljens utveckling under augusti och med lite tur kanske jag lyckas bli klar med något annat inlägg också.
Ett i mina ögon kanonresultat med tanke på att bröllopet kostat en hel del pengar. Totalt sparade vi 33,94% av våra löner under månaden. Min lön framför allt var riktigt bra då jag fick 17 månaders löneökning retroaktivt. Nu håller jag bara tummarna för att de ska gå snabbt att lösa lönerna som skulle varit klara i mars i år så man kommer i fas igen, tyvärr ställer jag mig skeptisk till att något sånt ska gå snabbt.
Inkomsterna var som jag tidigare sa riktigt bra vilket gjorde att vi kunde hålla uppe procenten trots stora utgifter. Utgifterna för månaden var de största sen vi började ha gemensam ekonomi för 13 månader sedan och innan dess så har jag nog inte varit i närheten av det sen jag köpte min senaste bil och betalade en ganska stor summa direkt. Liten snabb sammanfattning är att matutgifterna var ganska höga men en del av de kostnaderna rör bröllopet, transport blev också dyrt tror det var försäkringen som drogs (orkar inte kolla om det var den eller skatten:)). Annars är det "Övrigt" som är på en lyxfällan-nivå, men där ligger det stora kostnader som ringen till frun, tårtan, fotografen, håret uppsättningen till frun och lite annat smått och gått. Men förhoppningsvis var det sista gången som vi har en "Övrigt" kategori i den storleken.
Men allt som allt en riktigt stabil månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar