tisdag 23 juni 2015

Månadsrapport Maj, 2015

Här kommer till slut en sammanfattning av maj precis innan juni är slut. Under månaden stannade utvecklingen i portföljen av och värdet sjönk med -0,57%.
I portföljen har det hänt en hel del då det trillat in en del likvider. Dels sålde jag ett mindre innehav i Länsförsäkringar Fastighetsfond sen är maj månaden en riktigt bra utdelningsmånad och det kom utdelningar från Protector Forsikring, Industrivarden och Kinder Morgan Inc.

De pengarna som trillade in under månaden sattes ganska omgående i arbete med mindre inköp i flertalet bolag. Började med att köpa ytterligare lite aktier i Kallebäck, Saltängen, Delarka och Amasten. Sen blev det lite inköp i fastighets och bankvärden. Dels ökade jag på mina innehav i Handelsbanken och Bank Nordik köpt även på mig ytterligare lite Berlin IV. Sen köpte jag in ett helt nytt bolag i Stendörren Fastigheter som jag snöat in lite på eventuellt skriver jag lite mer om det senare om jag ökar och ger bolaget lite mer plats i portföljen.

Nu ska jag försöka knåpa ihop ett par inlägg till som jag borde gjort för länge sen så att jag kommer i fas med mig själv. Vill kunna gå tillbaka i framtiden och följa min egen utveckling och känner jag mig själv rätt så skulle jag bli frustrerad om de saknades inlägg för en månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar