söndag 28 juni 2015

Skuld- och Räntekvot (Uppdatering)

Nu kommer en sista uppdatering av skuld- och räntekvoten för 2015 så länge som vi inte byter jobb eller får någon löneförhöjning som vi inte räknat med. Vi amortera inget heller så inte det heller kan hjälpa oss att hysa till siffrorna. Nu är min "löneförhandling" för året klar, eller snarare så har jag fått veta vad jag får vilket jag också meddelat företaget att jag inte är nöjd med. Vi får väl se om det gör någon skillnad vid nästa "förhandling" eller om man ska se över sina alternativ.

Räknar vi på dagens grundlöner får vi följande siffror med föregående inom parentes:
Skuldkvot: 156,13% (57,99%)
Räntekvot: 5,42% (5,48%)
Räntekvot (efter ränteavdrag): 3,79% (3,84%)

Inga stora förändringar som ni ser men allt som går åt rätt håll är ju bra i det långa loppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar