måndag 5 september 2016

Månadsrapport Augusti, 2016

Ytterligare en stark månad för portföljen och en kort sammanfattning blir det återigen. Värdet i portföljen steg med 4,1% under månaden.
Köpte en del aktier under månaden också. Fyllt på lite i Handelsbanken, Investor, Nordea, Data Respons och Atea. Börjat köpa in mig lite smått i DNB och Victoria Park, i det sist nämnda är det en liten bevakningspost för att se vad det tar vägen.
Köpte också en liten post i Dividend Sweden som rusta nu så jag funderar på att sälja, be mig inte om en motivering på det köpet, var ren impuls... fy på mig :-)
I bolåneportföljen som jag nämnt innan så blev det påfyllning av några preffar samt köp i UTG och G4S. Totalt köptes det aktier för 30 334:-.
Så det blev en rejäl slant denna månaden, hade i för sig semester i 3 veckor vilket till skillnad från en del andra gör att jag hinner titta lite mer på börsen än när jag jobbar.

Utdelningar kom det också på 529,86:- efter skatt. De som bidrog till det var Kinder Morgan, Omega Healtcare och NorthWest Healtcare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar