fredag 16 juni 2017

Hur mycket av lönen blev kvar i Maj?

Ingen av oss jobbar men eftersom jag tog ut komp stora delar av april så fick jag hyfsat med pengar även om jag inte tog någon föräldrapeng från FK. Även frun sparar på dagarna så hon tog bara 8 stycken under månaden. Av lönen/ersättningen sparade vi undan 24,61%. Av den totala inkomsten blev det hela 51,54% tack vare en grymt fin utdelningsmånad.

Inkomsterna blev som sagt bra tack vare utdelningarna och min komp framför allt.
Utgifterna är inte så mycket att säga om. Övrigt är kanske nåt högre än vanligt framför allt då jag var med på en svensexa som blev lite dyrare än vad jag trodde. Frun köpte kläder och skor både till barndop och bröllop sen gav hennes mobiltelefon upp så vi fick införskaffa en ny.

Totalt hade vi inkomster på 39 215:- och utgifter på 19 002:-. Det innebär att vi fick 20 213:- över. Samtliga dessa pengar och ytterligare ca 10 000:- gick till att köpa aktier som jag skrev om i förra inlägget.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Har nu lagt till den här bloggen på listan över svenska ekonomibloggar.

    http://utdelningsseglaren.blogspot.se/2017/07/svenska-ekonomibloggar-hela-lista.html

    Hälsar Seglarn

    SvaraRadera
  2. Billigt boende! Jag som tyckte vi bor billigt.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Hur går det för dig?

    Vad landade utdelningarna under 2017 på? Gärna efter skatt :-)

    Mvh
    Framtida Frihet

    SvaraRadera