lördag 8 december 2012

Hur mycket av lönen blir kvar?

Läst en blogg vid namn Dividend Mantra där han skriver hur stor del av hans lön i procent som blir kvar varje månad och kan sparas eller till exempel investeras i aktier eller andra värdepapper. Tyckte det var lite spännande så jag har helt enkelt gjort samma sak och räknat ut hur många procent av min lön som jag har kunnat spara sen jag blev klar med skolan och började jobba i augusti 2010.

Här under är en graf på det hela:
Efter att jag fick en ganska kraftig löneförhöjning i början av 2012 kan man se att jag har haft en ganska bra utveckling då lönen steg utan att mina kostnader ökade.
Också skoj att se att jag bara gått minus en månad sen jag började jobba och det var under mars 2011 då jag köpte min bil och kontantinsatsen ställde till det hela, utan den hade det varit ett riktigt bra resultat den månaden.

Jag räknar med att kunna spara ungefär lika mycket av lönen nu fram tills dess att vi hittar ett hus som vi köper efter det kommer siffrorna bli betydligt mycket mindre intressanta ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar