torsdag 13 september 2012

ShaMaran har hittat något!




varit väldigt lite fokus på investeringar för min del den sista tiden, all tid och energi har gått till jobb och en sjuk massa övertid.
Ännu så länge har det inte lugnat ner sig men under nästa vecka tycker jag det borde blir bättre så man kan då lite fritid igen och försöka hitta något roligt att investera i. Jag har fortsatt att titta på den amerikanska börsen den lilla tiden jag haft, men många bolag känns ganska dyra där. Så vi får se vad det slutar.

Det som fick mig att skriva idag vara att jag funderade över varför ShaMaran blev handelsstoppad under dagen. Men lagom till jag började skriva kom svaret. ShaMaran verkar ha hittat en trevlig liten oljepöl som just nu har fått aktien i Kanada med 39%. Det var skönt att något av bolagen i min chansportfölj har presterat lite för varken Ginger Oil eller PA har kurser i närheten av mitt inköpspris. Nu är bara frågan hur snabbt och mycket det drar iväg imorgon. Kanske kan man få se en kurs över 2,50 SEK. Jag håller tummarna för det i alla fall.

Tyvärr ger mig denna typ av nyheter min riksbenägenhet en skjuts i fel riktning och jag blir sugen på att köpa fler bolag av denna typ, så nu gäller det bara att hålla fingrarna i styr imorgon och om jag köper något ska det vara något väl genomtänkt. Risken finns dock att jag kan få svårt att hålla ordningen på dem hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar