söndag 5 maj 2013

Månadsrapport April, 2013

Även den månaden har rasat iväg snabbt. Portföljens värde steg med 0,16% samtidigt som OMX Stockholm PI steg med 0,03%. Så utvecklingen har varit ganska lik.

I portföljen har det hänt ganska mycket. Jag har valt att sälja Securitas och Loomis och tagit hem lite vinster där. Känns dock som jag var lite snabb med att sälja Loomis som jag fortfarande gillar så förhoppningsvis kan det bli en liten dipp på börsen så jag kan fiska upp Loomis till ett bättre pris senare igen. Hade ett tag nästan 40% likvider i min ISK men i slutet av månaden passade jag på att investera en ganska stor del av dessa. Dels köpte jag Kvaerner efter att ha fått nys om bolaget via ägamintid, så började jag läsa på bolaget och valde att köpa in mig i vad jag anser vara en mycket intressant bransch. Blev även ett inköp i Industrivärden, istället för att köpa bolagen en och en då de flesta bolagen som Industrivärden är ägare i är sådana som jag skulle kunna tänka mig att äga valde jag att investera där och få dem i en klump.
Tyvärr sitter jag utan internet nu då Telia behövde tre veckor på sig för att koppla in adsl i huset vilket innebär att jag inte orkar skriva några längre inlägg om mina investeringar. Ska försöka uppdatera bloggen ändå men kan nog bli lite längre mellan gångerna.

2 kommentarer:

  1. Intressanta innehav. Hoppas det löser sig bra med internet till sist!

    SvaraRadera
  2. Du kan även läsa om Kværner på

    http://finafinanser.blogspot.com/

    SvaraRadera