lördag 25 maj 2013

Mycket att göra..

Telia höll sitt löfte och när jag kom hem den 20 maj kunde jag koppla in mitt internet direkt. Man blir helt handlingsförlamad utan det och det låg minst 3 räkningar och väntade på betalning vilket jag inte alls uppskattar då jag normalt sett betalar dem direkt så jag inte glömmer bort dem. Risken och glömma var inte heller direkt mindre i flytkaoset.

Tyvärr så har det inte blivit mycket skrivet här på bloggen även om jag haft mycket jag velat skriva men tiden har helt enkelt inte funnits. När man lämnar en etta för ett hus tror man att man vet hur mycket mer det finns att göra men i själva verket har man inte en aning. Tiden bara rusar iväg när man måste pilla med både det ena och det andra. Men jag klagar inte, jag trivs helt fantastiskt med att bo i hus.

När det gäller mina investeringar så har det inte hänt så mycket. Trustbuddy har snart varit igång i en månad men jag tänkte nog vänta i alla fall 3 innan jag lägger någon energi på att sammanfatta det hela. Kan dock bli så att jag stoppar in några kronor till där i slutet av månaden beroende på hur ekonomin ser ut.
ISKn har under månaden fyllts på med lite mer likvider. Dels har jag fört över en mindre slant till men framför allt så har det kommit utdelningar ifrån Bilia, Industivärden, Kinder Morgan, Peab och Prospecut Capital Corp. Så nu gäller det bara att bestämma sig för vad som ser köpvärt ut nästa vecka, förhoppningsvis fortsätter börsen ner så man kan fiska upp något intressant lite billigare.

Nu är klockan strax kvart i sju så dags för lite frukost, sen ska jag ut i trädgården och rensa lite, behöver klippas och trimmas också men jag får vänta några timmar till innan jag gör det så jag inte blir ovän med alla grannar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar