onsdag 15 maj 2013

Väntar på 20 maj..

Har fortfarande inget internet men jag hoppas att Telia håller sitt löfte och kopplar in det senast den 20 maj. Men efter ett samtal med kundtjänsten igår är jag tveksam till om dom ens löser det... Dom hade väldigt mycket att göra enligt henne, men att de ska behöva mer än 3 veckor för att koppla in adsl kan man väl tycka är i saftigaste laget. Vilket fall som så har jag förberett och letat upp första uttaget. Fanns bara ett teleuttag i hela huset så det borde vara omöjligt att välja fel.

Tyvärr så är det svårt att följa börsen utan internet men jag gör mitt bästa men det kommer nog inte bli några affärer den närmaste tiden. Har snart fått alla utdelningar som ska komma i maj så jag får helt enkelt börja leta intressanta bolag att köpa in mig i eller möjligen öka i något innehav som redan finns i portföljen.

Annars har husägandet visat sin första baksida. Vi flyttade tillslut in torsdagen den 9 maj. Allt hade flutit på och jag kom iväg till jobbet i tid. Mindre spännande var det när man kom hem och märkte att jordfelsbrytaren och och säkringen till köket hade gått... Visade sig att frysen hade pajat så det vara bara att kasta sig iväg och köpa en ny kyl/frys. När sånt händer känns det underbart att man har en buffert som man sparat för just sådana här tillfällen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar