söndag 21 juli 2013

En vecka till...

Sitter i soffan och vilar efter en underbar dag vid sjön. Helt sjukt vad trött man blir av att bada och sitta still. Men nu är det söndag eftermiddag och dags för jobb imorgon igen. Känner mig lagom lockad men intalar mig själv att det bara är en vecka kvar tills det är semester och man kan göra vad man vill, när man vill i tre hela veckor. Ska till och med försöka lyxa till det med att minska lite på komp-banken på fredag så det blir en kort vecka.

Går lite trögt med investeringarna. Har jobbat en hel del övertid under de senaste veckorna pga av alla semestrar på jobbet men känner att jag nu måste ta tag i det igen. Sitter just nu med ca 10% likvider på min ISK vilket jag har gjort i snart 3 månader men nu får jag ta tag och bestämma mig för ett eller flera bolag att investera i. Är ingen vits med att ha en massa likvider i ISKn där det inte är någon ränta då är det bättre att investera dem i något bolag även om man velat köpa det billigare. Sitter ändå med en hel del likvider på sparkonto som är tänkta att investeras i aktier vid ett eventuellt ras. Så nästa vecka hoppas jag på att det blir minst ett aktieköp. Någon som sitter på något spännande tips på bolag? Kanske något ni själva är sugna på att köpa? Spelar ingen roll om det är på de nordiska börserna eller USA.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att det är en halv procents ränta på ISK.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får jag läsa villkoren någon dag när jag har tid. Men 0,5% är ju inte mycket att fira ändå. Köper man någon konsument gigant i USA som höjt utdelningen i en väldig massa år i följd typ Coca-Cola så får man ju i alla fall över 2,5% i utdelning :)

      Radera