söndag 4 augusti 2013

Månadsrapport Juli, 2013

Månaden har tuffat på snabbt och portföljen har gått upp hela 4,62%, Stockholm OMX PI har dock gått ännu bättre och steg under månaden med hela 7,15%. Så indexet tuggade i fatt en del av det som det tappade förra månaden mot min portfölj.

Under början av månaden köpte jag ett innehav i Protector Forsikring som strax efteråt steg som en raket vilket alltid är trevligt. Känner mig fortfarande lite sugen på att öka i bolaget trots att aktien stigit ganska kraftigt. Resten av månaden letade jag lite bolag att investera de sista likviderna i min ISK i, men kunde aldrig bestämma mig. Så tillslut så valde jag att investera dem i Spiltan Räntefond tills semestern är över eller tills jag hittar något som intresserar mig.
Som vanligt delade Prospect Capital Corp ut pengar denna månad. Det var första gången som jag fick utdelning för mitt senaste köp vilket nästan dubblade utdelningen från dem. I övrigt fick jag inte ut något mer, men nästa månad hoppas jag att KMIs tredje utdelning för året kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar