söndag 16 mars 2014

Månadsrapport Februari, 2014

Ligger lite efter men nu har jag äntligen tagit tag i att skriva min sammanfattning för utvecklingen under februari månad. Mars är ju inte över en i alla fall. Som sagt så jämför jag mig inte med något index i år men jag har fortfarande inte orkat fixa något diagram som visas utan att ett index måste vara med så jag lånar fortfarande mitt diagram från Avanza.

Månadens utveckling stannade på 6,68%. Portföljen nådde toppen den under slutet av februari och har efter det sjunkit en del under mars, men mer om det i rapporten för mars. Under månaden var det mycket aktivitet i portföljen för att vara mig. Jag sålde Kungsleden och ökade mitt innehav i Protector Forsikring samt gjorde ett första inköp i Bonheur.
Målet under mars månad var att gå igenom alla bolag och se om jag är nöjd med alla eller om det är något bolag som jag känner har uppnått sin potential och ska säljas för att gör plats för en annan investering. Men nu efter halva månaden så har jag inte ens börjat men jag har två veckor till på mig så jag hoppas jag orkar ta tag i det.

Under månaden har det kommit utdelning från 4 olika bolag. Ginger Oil Pref, Banco Santander, Kinder Morgan och som vanligt från Prospect Capital.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar