måndag 8 december 2014

Månadsrapport November, 2014

 En månad som verkligen var upp och ner. Det började med en dipp sen återhämtade sig portföljen snabbt och låg länge cirka 3% plus innan den under sista handelsdagen för månaden rasade med över 2%. Utvecklingen under månaden stannade där med på 0,75% vilket inte räckte för att knapra ifatt nedgången under oktober månad.
Framför allt är det mina aktier mot oljesektorn som går tungt. Vilket innebär att Kvaerner och Bonheur tappat rejält i värde.
Under månaden så gjordes det vissa förändringar i portföljen då två nya aktier togs in. Först så var jag med och fick tilldelning i Klövern Pref vilket jag kort efter gjorde en liten ökning i. Sen tog jag inne ett bolag jag tittat på under en längre tid i D Carnegie & Co. I det sista nämnda bolaget var det en ytterst liten post som jag hoppas kunna öka i kanske redan under december. Utöver det funderar jag på att öka lite smått i Banheur också.

Utdelningar under månaden kom det från Kinder Morgan och Banco Santander.
I chansportföljen så delade också Ginger Oil Pref ut några ören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar