söndag 17 maj 2015

Hur mycket av lönen blev kvar i April?

När jag skrev om resultatet för mars månad så trodde jag att april skulle bli en fullständig katastrof men jag får erkänna att det blev bättre än vad jag trodde och det blev en riktigt bra månad.
Totalt så kunde vi lägga undan 34,73% av våra löner i april alltså mer än 1/3 vilket man absolut inte ska klaga på. Oavsett vilka utgifter man har en månad så är det ingen dålig månad när man kan lägga undan så pass mycket utan det är bara att inse att man börjat bli bortskämd.
Under månaden betalades bolånen vilket kostade oss en slant men den utgiften som jag inte hade räknat med men kanske borde ha räknat med att den var på gång var att jag till slut blev tvungen att investera i ett nytt akvarium. Är flera månader sedan det började droppa och min far hjälpte mig att lyfta ut de i pannrummet. Sen sköt jag på det länge men när det började rinna insåg jag att jag var tvungen att köpa ett nytt till mina små fiskar. Så det blev en slant på ett nytt och lite större akvarium samt en nästan lika stor slant som gick till att bygga en ny akvariebänk så frun blir nöjd, när inte alla grejer ligger framme i gillestugan.
Annars såg det ganska normalt ut när det gäller utgifterna, ett par tusen försvann till bilen som behövde två nya däck men annars så var det ganska normalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar