fredag 11 september 2015

Inköp och Försäljningar

Har gjort lite inköp och försäljningar under augusti och september så här långt men nu finns det inte så mycket utrymme kvar för aktieköp.
I kronologisk ordning har följande utförts:
*3 augusti, inköp av 4 st Handelsbanken A till kursen 131,3 SEK.
Inköpets gjordes med utdelning som kom in under juli.

*25 augusti, sålde 500 st Amasten Holding till kursen 2,82 SEK.
Rensade ut ett litet innehav för att minska antalet bolag lite och ett innehav värt 1400 SEK som inte ger utdelning kändes inte så intressant. Blev en mycket liten vinst efter courtage.

*26 augusti, sålde 55 st Stendörren Fastigheter till kursen 48,60 SEK.
Ytterligare ett innehav som rensades bort som inte var värt särskilt mycket och inte gav utdelning. Tycker dock bolaget är intressant så jag kanske återkommer i framtiden. Även denna försäljning realiserade en mycket liten vinst.

*8 september, inköp av 18 st Omega Healtcare till kursen 32,50 USD.
Läst en del om bolaget hos bland annat Dividend Mantra. Efter lite övervägande fram och tillbaka så valde jag att ta en liten position. Verkar i mina ögon på en intressant marknad.

*11 september, inköp av 36 st Handelsbanken A till kursen 127 SEK.
Handelsbanken är i mina ögon en stabil banks som jag gärna ser som ett grundinnehav i min portfölj. Känns som jag fått en bra början till en position här nu och hoppas på en lägre kurs att köpa in mig på i framtiden. Äger ju även en del genom mitt innehav i Industrivärden

*11 september, inköp 24 Kinder Morgan Inc till kursen 29,92 USD.
Ökade mitt innehav i KMI till i mina ögon en attraktiv kurs med fin utdelning och förhoppningsvis en växande utdelining också. Äger sedan tidigare 50 st i min ISK men detta köpet gjordes i min KF.

Det var den korta sammanfattningen av mina inköp de senaste två månaderna. I framtiden så är tanken att det ska komma ett inlägg med en liten längre kommentar vid varje försäljning och inköp. Ska också se om jag kan fixa till en ny portföljsammanfattning när månadsrapporterna är klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar