lördag 14 november 2015

Köpt lite mer Avance Gas



Som rubriken lyder så fyllde jag på med ytterligare lite aktier i Avance Gas.  Aktien föll ordentligt när utdelningen avskiljdes och den norska kronan är svag. Tycker bolaget är verksam på en intressant marknad även om risken är hög. Jag räknar inte med att bolaget kommer att dela ut lika mycket som i år. Utdelningen under 2015 har varit strax över 41 norska kronor men jag räknar försiktigt med en utdelning på 10 nok vilket skulle innebära en direktavkastning på nästan 9% på mitt genomsnittliga inköpspris, allt över det är en bonus och allt under en signal att fundera över min investering.

Denna gången köpte jag 42 aktier för 105 nok styck, växelkursen var 0,998 eller 1 sek för 1 nok. Totalt inklusive 11 sek i courtage kostade detta inköpet mig 4416 :-.
Totalt äger jag just nu 152 aktier i Avance Gas .

Just nu väntar jag in lite utdelningar i min KF, troligen blir det inga fler insättningar där denna månaden utan det får bli att sätta sprätt på utdelningarna. Inte heller i ISKn är tanken att det ska sättas in mer pengar denna månaden men där ligger det nästan 12 000:- som väntar på att jag ska sätta dom i arbete i ett svenskt bolag, frågan är bara vilket.

2 kommentarer:

  1. Grattis från en ägarkollega.

    Jag håller på och snickrar lite på nya gasrelaterade inköp som är ganska intressanta nu. Kanske blir ett inlägg inom de närmaste dagarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir spännande att se vad du funderar på :)

      Radera