onsdag 16 mars 2016

Det blev inte som jag tänkt mig i Garo..

Passade på att teckna mig i Garo när de gjorde entré på börsen. Tyvärr gick det inte riktigt som jag tänkt mig och tilldelningen blev inte så stor som jag hoppades. Jag fick endast 50 aktier vilket i för sig inte var oväntat men tanken på att fylla på om tilldelningen blev mindre föll lika snabbt som kursen steg.
Efter lite övervägande så tyckte jag det började se väldigt dyrt ut och tankarna på att öka var som bort blåsta istället så valde jag att sälja av mina aktier till kursen 103 SEK.
Jag har redan flera små innehav i portföljen som jag vill öka när läget är rätt och dessa bolag ser redan nu billigare ut en Garo i mina ögon. Dock så ligger Garo fortsatt i bevakningslistan och det kommer att plinga så fort kursen närmar sig intressanta nivåer och jag kommer fortsatt att hålla koll på bolagets utveckling av ren nyfikenhet.

Snabbsammanfattning:
Köp 50 st á 73 SEK totalt 3650 SEK
Sålt 50 st á 103 SEK totalt 5150 SEK
Courtage ca 13 SEK
Total vinst: 1487 SEK vilket innebär en avkastning på 40,74% på några timmar.
Synd att man inte fick lite mer. Men frågan är om jag inte kanske sålt även då med tanke på att priset just nu ser ganska högt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar