söndag 24 mars 2013

Tittat på deklarationen

Tog tag i det idag och loggade in på skatteverkets hemsida. Försökte att logga in dagen som det öppnades efter jobbet men det var ju helt omöjligt och sen har jag glömt bort det. Vilket fall som helst så blev det bättre än vad jag trodde.
Företaget drar på min begäran lite extra så jag ska slippa att få betala tillbaka men frågan är om jag inte får omvärdera det då jag förra året betalade ca 3500 i extraskatt (var ungefär vad jag fick betala vid förra deklarationen, om jag inte rör ihop det med året innan det) men i år fick jag tillbaka cirka 4000. Med tanke på att jag endast betalade extra skatten i ett halvår så kommer jag under detta år att lägga dubbelt så mycket och det känns lite onödigt samtidigt som jag inte hade tackat nej till att bli överraskad med 7000 lagom till semestern nästa år.

Får sätta mig någon kväll i veckan och gå igenom så allt stämmer innan jag funderar för mycket över det. De pengarna som dom dragit extra har jag inte heller saknar under året och en positiv nyhet en gång extra varje år är ju inte helt fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar