måndag 14 oktober 2013

Chansportföljen Q3, 2013

Blir precis som förra gången bara en kort sammanfattning med ett diagram för hela året och ett för det tredje kvartalet. Har knappt tittat till kontot sedan förra gången jag skrev och det har heller inte hänt så mycket när det gäller utvecklingen. Har funderat på att sälja lite och kvitta lite vinster med förluster men eftersom det enda bolaget som just nu känns kommer att ha en chans att stiga är ShaMaran så vill jag inte sälja av där nu. Och kvitta nu eller om några år är egentligen skitsamma.
Så nu tänker jag glömma bort detta kontot ett tag till och så får vi se om det händer något skoj innan det är dags att summera året.

2 kommentarer:

  1. Verkar onekligen som något ligger och pyr under ytan i ShaMaran. Stigningen på senare tid har ju varit ganska angenäm, men samtidigt tror jag mycket bygger på förhoppningar. Så några vändor till fram och tillbaka kan vi nog räkna med.

    Det som gör att jag tycker bättre om ShaMaran än flera andra förhoppningsbolag är dock det faktum att de trots allt har något i bakfickan: oljan i marken - och inte lite heller. Så jag tycker det känns rätt bra på längre sikt och låter SNM ligga tryggt i byrålådan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. SNM tror jag också som du säger drivs av förhoppningar för tillfället. Men samtidigt så finns det intressanta saker i bakgrunden och när det är dags för produktion kan det bli roligt att se vad som händer.

      Övriga innehav ligger nog mest kvar så jag eventuellt kan kvitta vinster med förluster i framtiden.

      Radera