torsdag 17 oktober 2013

Portföljen Q3, 2013

Portföljen fortsatte sin positiva utveckling under det tredje kvartalet och steg med 7,70%, OMX Stockholm gick ännu starkare under kvartalet och steg med hela 10,18%. Så tappade lite mot indexet men totalt över året ligger jag fortfarande lite plus som ni kan se i diagrammet längre ner.

Juli månad bjöd på ett inköp i Protector Forsikring vilket så här långt har varit ett mycket bra köp. Satt också med lite likvider som jag inte visste vad jag skulle göra med så jag stoppade in dem i Spiltan Räntefond så länge. Enda utdelningen under månaden kom från Prospect Capital.

Under augusti hände det en del innehavet i Spiltan Räntefond såldes. Gjorde ett första köp av Banco Santander, hade tänkt att öka under kvartalet men nästa gång jag hade likvider till det så hade kursen stigit kraftigt och jag väljer att avvakta. Utdelningar under månaden kom från Kinder Morgan och PSEC.

September månad finns det inte mycket att skriva om. Det enda som hände vara att jag fick utdelning från PSEC vilket händer varje månad.
Utvecklingen för portföljen så här långt under året har varit mycket bra. När tredje kvartalet var avklarat hade portföljen stigit med 19,46% i värde. OMX Stockholm PI har under samma tid stigit med 15,87%.

Nu har redan mer en halva första månaden på det fjärde kvartalet gått och så här långt ser det bra ut,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar