söndag 30 november 2014

Två nya aktier i portföljen

Lite aktivitet har det varit i portföljen under månaden även om inköpen har varit små. Till och början med fick jag en liten tilldelning av Klövern Pref och i onsdags utökade jag det innehavet lite grann. Med mitt inköpspris så ger utdelningen mig en avkastning på 6,65% per år vilket känns som riktigt bra. Förhoppningsvis finns det också lite potential i aktien som kan lyfta den upp mot inlösenpriset.

Till slut tog jag också en mindre position i D Carnegie & Co. Priset inklusive courtage stannade på 43,60 SEK/aktie. Fastnade för bolaget redan vi introduktionen men valde då att inte teckna. har sen fortsatt att följa bolaget och gillar deras inriktning även om jag tycker det är svårbedömt om det kommer lyckas med sina renoveringar och på så vis kunna öka hyrorna som det tänkt. Jag ska fortsätta och dyka ner i bolaget och se vad jag kan finna för spännande.

Dessa inköp har kunnat göras till stor del tack vare Avanzas nya courtage. Har valt att gå över till Mini vilket gör att jag känner att jag har möjligheten att göra inköp i bolag som intresserar mig i små poster. Innan kändes det som att man behövde göra ett så stort inköp för att hålla courtaget på en rimlig nivå vilket ofta fick mig att avstå från att göra affärer.

Nästa projekt bli att sammanställ november månadsresultat men det får bli i veckan eller nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar