måndag 26 november 2012

Köpt Loomis

Har funderat till och från på Loomis som ni har läst innan. Men tillslut kom jag tillskott och köpte en mindre post i bolaget. Lyssnade helt enkelt på rådet att köpa mindre poster samtidigt som jag intalade mig själv att det inte spelar någon roll om jag köper för 92 SEK eller 96 SEK om jag ändå planerar att behålla aktierna under en långtid. Men visst känns det surt att jag inte köpte när den var nere och vände på 90 SEK som jag tänkte först.

Priset inklusive courtage blev 96,05 SEK och direktavkastningen blir 3,9% om utdelningen står fast. Loomis har höjt utdelningen varje år så här långt nu har jag dock lite dålig koll på exakt hur siffrorna ser ut för året då det var ett tag sen jag tittade på dem men det hade varit trevligt med en höjning till kanske 4 SEK. Men jag ska inte drömma för mycket för man vet aldrig vad som händer...

En sak är i alla fall säker, ungefär 40% av pengarna jag fick när jag krånglade mig ur KappAhl, gick till detta köp och det känns betydligt mycket bättre att äga aktier i Loomis än KappAhl i dagsläget i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar