lördag 10 november 2012

Utveckling vecka 45

Det blev en riktigt bra vecka till slut. Portföljen ökade med 2,10% samtidigt som OMX Stockholm PI tappade 1,56% under veckan. Största orsaken till ökningen var att KappAhl steg kraftigt under en dag och jag tog chansen att sälja av mitt innehav i aktien till mitt inköpspris och förlusten blev endast courtaget på 39 SEK för försäljningen. Jag känner att jag hade riktig tur att komma ur så billigt och samtidigt lyckas träffa toppen på kursen så pass bra då den efter detta har börjat trilla tillbaka neråt igen. Detta har gjort att jag fått loss ytterligare kapital att investera i bolag jag tror på.

Även Securitas hjälpte kursen upp efter en helt okej rapport där framför allt marginalerna har blivit bättre. Kursen har under den senaste veckan stigit med mellan 6 och 7%. Framför allt är jag nöjd då jag tycker det känns som Securitas har goda möjligheter att fortsätta att dela ut 3 SEK vilket ger en mycket bra direktavkastning i mina ögon. Vilket var målet när jag köpte in mig.

Fler aktier framför allt i USA har trillat neråt de sista dagarna och närma sig de priser jag har satt då jag vill köpa bland annat Kinder Morgan (KMI) har jag ögonen på och även France Telecom är jag lite intresserad av. Även Fortum som jag äger sen innan börjar bli intressant att öka i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar