söndag 18 november 2012

Rapport från Peab

Peab kom med sin rapport för årets första månader under onsdagen. Marknaden har efter det skickat ner aktien ganska kraftigt vilket har gjort mig lite förvånad. Visst är byggmarknaden svagare och vinsten inte lika bra som föregående år men samtidigt så leverera Peab ett helt okej resultat med vad som inför 2013 ser ut som en riktigt stabil orderstock.

Självklart bör man vara orolig för vad som kommer hända de närmaste åren med tanke på ekonomin i stort. Men jag tyckte en stor del av det redan var inräknar i Peab relativt låga kurs. Nu kommer jag i alla fall att hålla ett öga på Peab och jag är frestad att öka mitt.

Ska försöka titta igenom rapporten ordentligt en gång innan jag gör något förhastat bara och även slänga ett öga på Skanska och NCC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar