tisdag 6 november 2012

Sålt KappAhl


Nu har jag sålt mitt innehav i KappAhl. Kursen sjönk kraftigt efter att det bekräftades att det skulle bli en nyemission till och kursen var under 4 SEK och vände. Jag har tidigare sagt att jag skulle vänta in alla uppgifter om nyemissionen innan jag tog ett beslut om jag skulle behålla KappAhl i portföljen eller ej.

Men idag rusade kursen av någon anledning som jag faktiskt inte vet. Kan någon ge mig en förklaring?

I vilket fall som valde jag att sälja av mitt innehav på 5,50 SEK vilket är det samma som GAVet jag hade och jag kommer göra en förlust på 39 SEK som är Avanzas courtage.

Vet inte riktigt vad jag ska tro om KappAhls framtid och jag är inte alls säker på att det kommer komma en vändning inom kort om den kommer alls och då känns det bättre att investera i något annat bolag. Vi får se vad det blir för bolag men jag är säker på att det inte kommer bli svårt att hitta ett bolag som jag kommer känna mig mer nöjd med att ha i min portfölj än KappAhl.

2 kommentarer:

  1. Sedärja, grattis! Det var mycket bättre att vänta, alternativt sälja av innehavet i omgångar, för nu har kappahl stigit rejält sen botten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var tur att man väntade. Känns bra att ha kommit undan så billigt också. Nu kan man sitta lugnt i stolen och se hur det utvecklar sig, det blir skönt :)

      Har du några spännande aktietips just nu?

      Radera