söndag 4 november 2012

Utveckling vecka 44

Äntligen har det kommit en vecka där portföljen har gått bättre än index. OMX Stockholm PI steg med 1,15% samtidigt steg min portfölj med 3,91%. Så lite av tappet efter rapporter från KappAhl och Kungsleden är uppätet men det är nog möjligt att det blir ett litet ras igen när det är dags för KappAhl att ta in mer pengar. Hade hoppats att Kungsleden skulle fortsätta ner så jag kunde öka lite på runt 27-29 SEK, men jag var inte riktigt med när den droppade ner under 30 SEK och efter det kom det information om en hel del insiderköp och aktien började stiga igen.

Denna veckan har det annars sett lugnt ut och inget bolag i min portfölj har kommit med någon rapport. Men nästa vecka kan det bli intressant igen då Securitas släpper sin rapport på onsdag den 7 november.

Fick en hyfsad lön under förra månaden så jag har kunnat fylla på inköpskassan med lite pengar till så jakten på rätt bolag fortsätter. Dock har jag reserverat lite pengar ifall jag skulle vilja delta i KappAhls nyemission.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar