tisdag 4 december 2012

Bilia steg under dagen

Bilia steg kraftigt under dagen vilket var trevligt och ligger nu endast någon krona efter den kursen jag köpte in mig på. Vad jag kan se verkar det som att det är två "insiderköp" som har skapat reaktionen. Dels är det Bilias styrelseledamot och även VD:n för Öresund, Fredrik Grevelius som ökat sitt innehav med 10 000 aktier till totalt 15 000.
Sen har även styrelseordföranden Mats Qviberg köpt ytterligare 35 000 aktier och äger numera 895 194 samt 49 000 utfärdade köpoptioner.

Är alltid trevligt med bolag där ledningen köper in sig och förhoppningsvis gör det på grund av att de anser att det är ett hyfsat köpläge och att bolaget går bra. Det har ju inte sett allt för stabilt ut under de senaste kvartalen så jag håller tummarna att de här herrarna har sett att det är en vändning på gång.

Är det någon annan orsak till den kraftiga kursstigningen som jag missat får ni gärna säga till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar