söndag 2 december 2012

Utveckling vecka 48

Äntligen kom jag tillskott och gjorde två mindre inköp under veckan. Dels köpte jag en mindre post i Loomis som jag följt ett tag och tror mycket på samtidigt som det känns som de även i fortsättningen kommer att leverera en hyfsad avkastning. Jag valde även att vidga mina vyer och gjorde mitt första köp utanför Norden när jag köpte en mindre post i det amerikanska bolaget Kinder Morgan. Ska bli spännande att se vad det innebär att äga aktier utanför Norden.

Utvecklingen var helt okej och portföljens värde ökade med 0,81% men Stockholm OMX PI gick ännu bättre och steg med 1,40% under veckan. Kommer fortsätta att hålla koll på börsen då jag fortfarande tycker det finns en hel del intressanta bolag till hyfsade priser. Kanske får man passa på att fylla på lite i Fortum nu när det fortfarande ligger på en intressant nivå, framför allt om utdelningen ligger kvar så kan det bli en trevlig investering både på kort- och lågsikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar