lördag 16 april 2016

Blev några nya köp i slutet av veckan

Fyllde på ytterligare lite i Atea i onsdags. Det blev totalt 50 aktier till kursen 78 Nok. Totalt kostade det mig 3875 SEK inkl courtage. Totalt äger jag nu 125 aktier i Atea och äntligen börjar bolaget utgöra en okej andel i portföljen. Dock har jag fått betala lite mer än vad jag hoppats på.

Nordea är ett nytt innehav i portföljen. Som alla vet har det stormat en hel del men frågan är om det är olagligt eller bara olämpligt. Jag tror mer på det senare och att det snart är bortglömt, men skulle det bli det första tycker jag det till stor del redan är in prisat. Kommer försöka öka mer efterhand. Jag var inte riktigt med på botten och shoppade men tycker ändå jag fått ett okej pris och klara dom av att hålla sitt löfte om ökad utdelning så kommer det bli en mycket trevlig direktavkastning.
Totalt blev det 3 inköp under veckan.
13 april 50 st aktier till kursen 78,50 SEK (Totalt 3935 SEK inkl courtage)
14 april 15 st aktier till kursen 78 SEK (Totalt 1173 SEK inkl courtage)
15 april 15 st aktier till kursen 78 SEK (Totalt 1173 SEK inkl courtage)

Sen blev det lite mindre påfyllning i Castellum. Ett bolag jag gärna skulle se lite större i portföljen. En halvdan rapport och ett stort förvärv av Norrporten skickade ner aktien en del och jag fyllde på med lite små poster. Kursen får gärna fortsätta ner så jag kan fylla på mer. Blev i alla fall 2 mindre köp i veckan.
14 april 5 aktier till kursen 125,5 SEK (Totalt 630 SEK inkl courtage)
15 april 10 aktier till kursen 127 SEK (Totalt 1273 SEK inkl courtage)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar