måndag 25 april 2016

Förra veckans köp

Sålde lite aktier som jag skrev om igår och en del av dessa slantar investerades ganska omgående i två bolag som redan fanns i portföljen.

Först var det Castellum där det gjordes två mindre köp vilket göra att jag nu äger 80 aktier i bolaget. Fyller på lite smått men gör inget större köp innan jag vet hur nyemissionen för köpet av Norrporten ska gå till.Förhoppningsvis fortsätter kursen sakta ner så man kan fylla på. Jag räknar med att bolaget kommer att fortsätta sin fina avkastning till sina ägare även efter detta stora förvärv.
18 april. 9 stycken aktier till kursen 126,8 SEK (Totalt 1144 SEK inkl courtage)
21 april, 11 stycken aktier till kursen 129 SEK (Totalt 1423 SEK inkl courtage)

Det andra bolaget som köptes var återigen Nordea. Argumentationen är den samma som tidigare. Efter påfyllningen som förhoppningsvis inte är den sista så ägare jag 125 aktier i bolaget.
19 april, 45 stycken aktier till kursen 79,35 SEK (3580 SEK inkl courtage)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar