söndag 31 januari 2016

Köpt och sålt

Har blivit några köp och en försäljning de senaste två veckorna. Har inte hunnit skriva om det och tyvärr hade jag inte riktigt tid att utnyttja nedgången som jag ville. Köket här hemma tar alltid när man är hemma men nu börjar det i alla fall bli roligt när man ser lite framsteg. Målning, el, vatten, avlopp, spackling, slipning är klart och idag la jag in det nya golvet. Är lite anpassning till fläkten kvar innan man jag får börja montera skåp.

Kort sammanfattning. Den 19 januari gjordes 3 köp.
Först köpte jag ytterligare 10 aktier i Handelsbanken. Kursen var 100,40 SEK och totalt pris för affären inklusive courtage stannade på 1007 SEK.

Sen blev det 2 stycken köp i Millicom. Först 4 aktier till kursen 395,30 SEK och sedan ytterligare 4 aktier denna gången till kursen 395 SEK.
Totalt pris för dessa affärer inklusive courtage stannade på 3169 SEK.

Den 21 augusti sålde jag mitt innehav i Berlin IV till kursen 4,97 DKK. Växelkursen var ca 1,24, när courtage var draget så gav mina 1450 aktier mig 8939 SEK. Som jag har förstått det så kommer bolaget att avnoteras och då passade jag på att sälja nu och få chansen att investera i andra bolag istället. Tyvärr har det som sagt varit lite mycket att göra så dessa pengar har inte blivit satt i arbete än.


Den 29 januari köpte jag ytterligare aktier i Millicom. Denna gången köpte jag bara 2 stycken aktier till kursen 369,8 SEK. Total kostnad inklusive courtage skrevs till 742 SEK.
Totalt äger jag nu 20 aktier i bolaget.

Ytterligare ett inköp gjordes den 29 januari när jag fyllde på mitt innehav i Industrivärden med ytterligare 15 aktier kursen var 134,10 SEK och kostnaden totalt inklusive courtage blev 2017 SEK.
Totalt äger jag nu 90 aktier i bolaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar