fredag 22 januari 2016

Utvecklingen för mina utdelningar sedan starten

2015 blev det bästa utdelnings året någonsin. I sig kanske det inte är så konstigt med tanke på att jag kontinuerligt köper nya aktier och de ny insättningarna får ganska stor påverkan på portföljvärdet fortfarande.
Tittar man på utvecklingen sedan jag så smått började med aktier under 2012 så är det en härlig läsning.
Utdelningar efter skatt.
2012 var året jag började med aktier. Det var strax innan sommaren och jag missade större delen av utdelningssäsongen men fick i alla fall min första utdelning från Peab på 118 SEK efter skatt. Sen efter det så har utdelningen stiget i en avsevärd takt.
Ni ser själva ovan i bilden hur utdelningen har utvecklats. Från ynka 118 SEK 2012 till hela 11 316 SEK för 2015.
Jag har inte satt något mål för 2016 men jag hoppas kunna passera i alla fall 17 500 SEK.
Nu är i alla fall snöbollen i rullning nu gäller det bara att få upp farten på den ordentligt och sen njuta.

2 kommentarer:

  1. Tryck ctrl+shift+1 på siffrorna så blir de mer lättlästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj avancerade kommandon :) Det ska jag försöka komma ihåg.

      Radera