tisdag 7 augusti 2012

Analyser av fastighetsbolag

Jag har ett litet osunt intresse för fastighetsbolag och framför allt fastigheter. Därför har jag bestämt mig för att försöka analysera en hel del fastighetsbolag och se om jag kan hitta något eller några som kan vara intressanta för framtida investeringar.

I dags läget äger jag aktier i Kungsleden som gått taskigt på slutet, mycket på grund av negativa utfall av gamla skattedomar under det senaste året som har tvingat fram en massa reservationer av pengar som förstör årets resultat och risken är att vi aktier ägare kommer få en sämre utdelning. I vilket fall så kommer jag kolla närmare på Kungsleden.

Ett annat bolag som jag kommer att titta närmare på är Klövern. Mer än så är inte bestämt än, men jag räknar med att välja ut minst 5 bolag att kolla på och sen gör en sammanställning av dessa med en poäng bedömning så får vi se om den så får högst poäng verkligen är den som jag är mest intresserad av. Det stämde inte riktigt när jag kollade närmare på byggjättarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar