fredag 3 augusti 2012

minUC.se

Satt och läste bloggen "Slut på pengar" och fick då veta att man kunde beställa en UC för att kolla vad man har för krediter liggande som man inte har koll på. Så jag tog tag i det och beställde en upplysning.

Till min förvåning hade jag 2 krediter där. Inte mycket att säga om kanske men själv trodde jag att jag bara hade lite på billånet kvar. Och möjligen att det skulle synas att jag hade ett lånelöfte (vilket det också gjorde med små bokstäver långt ner).

Det andra som jag hade var en kredit på 15 000 SEK på Volvofinans. Efter lite funderingar kom jag fram till att det måste vara Volvokortet som jag hade när jag tankade för ca 5 år sen när jag bodde grannen med en sådan bensinmack. Så nu är i alla fall den borttagen och kortet är avslutat, kan säga att jag inte har sett det där kortet på åtminstone 3 år så det är lika bra att avsluta det man har ju ändå ingen nytta av en kredit som man aldrig använder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar