onsdag 1 augusti 2012

Positivt besked från Ginger Oil

Ginger Oil är inte ett av mina favoritinnehav men trots allt står bolaget för en ganska stor del av min chansportfölj. Något som har irriterat mig länge är att det är fruktansvärt svårt att få fram information om företaget och vad som händer då hemsidan är under all kritik.

Det enda man kan glädjas åt som ger en information är när bolaget med relativt långa mellan rum släpper ett pressmeddelande. Och idag hände det igen och för en gångskull så var det positiva nyheter som kom fram.

*Fyndet gjordes redan i april 2012 men har hållits hemligt fram till nu.
*I dags läget produceras det 54 fat olja/dag, men det planeras för ytterligare en pump.
*Ginger Oils andel är 9% vilket innebär att bolagets reserv ökar med 104 000 fat olja vilket nästan är en fördubbling och nu uppgår Gingers reserver till totalt 209 000 fat.

Vill ni läsa hela pressmeddelande kan ni lästa det på Avanza genom att klicka här.


Nu tror jag det krävs mycket mer innan aktien stiger för att passera min inköpskostnad och till och med stiga över det. Men det är i alla fall ett steg i rätt riktning. Nu håller jag bara tummarna för att företaget ska uppdatera sin hemsida och hålla oss aktieägare bättre informerade om vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar