fredag 3 augusti 2012

Euron fortsätter ner!

Euron fortsätter att tappa och jag blir mer och mer intresserad av att köpa fler aktier i Euron. Tidigare har jag sagt att jag inte vill köpa i Fortum utan i första hand vill utöka portföljen med fler bolag men just nu är det lockande med Fortum igen. Dels så är Euron ner på rekordlåga 8,3 SEK/Euro samt att Fortum har börjat tappa igen. Trillar priset på en Euro lite till samtidigt som Fortum tappar ner mot 13 Euro så kommer jag nog inte kunna hålla mig utan får nog slå till och öka lite.

Även Sampo har jag fått upp ögonen för tack vare många andra bloggare som har detta bolag i sina portföljer och samma gäller här, en kurs som sjunker lite samtidigt som Euron är svag leder nog till ett mindre innehav. Men jag får nog säga att känslan är att Sampo är lite dyrare än Fortum ännu så länge. Men det känns som man måste kolla lite närmare på både Fortum och Sampo innan man bestämmer sig.

Är det någon som har något förslag på andra bolag som man kan handla via avanza själv utan mäklare som handlas i Euro? Det är väl bara Finland som man kan handla så?

Eller är det någon som har några åsikter om Fortum och Sampo?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar