söndag 29 juli 2012

PPM-portföljen


Den där PPM-portföljen har jag inte gjort mycket med då jag tycker den är något fruktansvärt tråkig att hålla koll på. Kanske beror på att jag har över 40 år kvar till pensionen men vad vet jag. Satt i alla fall och läste på villhaallt.blogspot.se och fick mig en tankeställer och känslan att det kanske trots allt är dags att börja kolla över portföljen lite igen. Det kanske inte bli några ändringar alls, jag minns att jag var jäkligt nöjd med fonderna och fördelningen sist jag var inne och grejade med det men det har hänt mycket på marknaden sen dess.

I dags läget ingår dessa fonder i min PPM-portfölj och % anger självklart storleken i portföljen:
*Länsförsäkringar Fastighetsfond 21%
*SKAGEN Kon-Tiki 14%
*Avanza Zero 16%
*SEB Emerging Marketsfond 24%
*Spiltan Räntefond Sverige 25%

Någon som har några tips på fonder i PPM-systemet som jag bör kolla närmare på eller har några åsikter om de fonderna jag sitter på i dagsläget och dess fördelning? Spelar ingen roll vilken typ av fonder ni kan tipsa om... Tips om allt som är bra och som ni tycker jag ska kolla på innan jag ändrar om i min PPM-portfölj.

2 kommentarer:

  1. Ja även om det är många år kvar tills pensionen är det inte fel att pyssla om ppm portföljen lite.

    Jag tycker du har en fin spridning i din portfölj, med spännande fonder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är aldrig för tidigt alla kronor extra man kan dra in är guldvärd när man väl behöver använda sin pension.

      Som sagt jag var nöjd när jag satte ihop portföljen och jag har tittat till den lite mer sen jag skrev inlägget och det kommer inte bli några stora ändringar även om jag är sugen på att tex ta bort Spiltan och på så vis öka risken lite...

      Radera