fredag 5 april 2013

Portföljen - Kvartal 1, 2013

Både börsen och min portfölj hade ett starkt första kvartal under 2013. OMX Stockholm PI har som sagt gått starkt och under första kvartalet stigit med 9,13%. Min portfölj klarade av att matcha det och steg med hela 12,40%.

Under januari månad flyttade jag över aktierna jag hade i min depå och samlat allt i en ISK-portfölj på Avanza. Vilket känns helt rätt nu och samtidigt inte kosta mycket energi då det var väldigt enkelt och smidigt att flytta. Under slutet av Januari dubblade jag också mitt innehav i Fortum strax innan rapporten vilket har visat sig vara ett lyckodrag sen dess.

Under februari var det istället Prospect Capital Corp som jag fastnad för och ökade innehavet kraftigt där. Inget bolag som ser ut som en kursraket utan det är istället en stabil utdelning som bolag leverera varje månad som ser intressant ut.

I övrigt så har det bara trillat in lite utdelningar under kvartalet men det är först under kvartal två som det kommer lite rejäla utdelningar för min del framför allt från Fortum som delar bra med pengar till sina ägare i år igen.

Tyvärr har inte det nya kvartalet börjat så bra men vi får se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar