torsdag 4 april 2013

Sålt Loomis

Som rubriken lyder så har jag idag sålt mitt innehav i Loomis. Valde att plocka hem en vinst på 29% idag. Tycker Loomis är värderat högt och väljer att kliva av nu men bolaget kommer fortfarande att ligga kvar högt upp på min bevakningslista och det kan mycket väl bli ett inköp i bolaget till lägre kurs senare. Har inget bolag klart som jag kommer att investera i nu men förhoppningsvis dyker det upp ett intressant köpläge senare. Kanske kan det kom en rekyl nedåt för de danska bankerna eller kan Citigroup eller någon annan intressant aktie i USA fortsätta ner, händer det så är jag i alla fall redo.

Känns lite fel att sälja när placera.nu bland annat har med den på sin lista över köpvärda aktier i april. Men man får försöka följa sin egen känsla och sina egna tankar när man studerar bolaget och då tycker jag kursen säger att det är läge att sälja. Om inte annat så kommer tiden utvisa om det var rätt eller fel. Och skulle det vara fel så får jag lära av mitt misstag och försöka lista ut vad det var som gjorde att det blev fel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar