lördag 11 januari 2014

Chansportföljen Q4, 2013 samt hela 2013

Vi börjar med en kortsammanfattning av Q4 för Chansportföljen. Det största som hände var att det kom en utdelning från Ginger Oils Pref aktie. Annars ser utvecklingen fortsatt tung ut. Aktierna i portföljen har i alla fall under Q4 gått lite bättre än index men samtidigt så har ju värdet sjunkit rejält under året. Det jag även i fortsättningen får hoppas på är att ShaMaran presentera bra nyheter så man åtminstone får chansen att kvitta bort lite av förlusterna i framför allt PA men även Ginger Oil.

Utveckling Q4 2013:
Hela 2013:
Under 2014 så är det nog inte så troligt att jag gör några kvartalsrapporter på Chansportföljen utan jag kommer nog istället skriva när det hänt något och sen göra ett inlägg för hela året. Känns lite omotiverande och även ointressant att läsa om en portfölj som jag inte lägger någon tid på och där det inte heller händer något.

Nu har min egen dator gått sönder men jag får låna en tillsvidare. Lite krångligare blir det utan min egen att sammanfatta 2013 för den vanliga portföljen, men jag ska göra mitt bästa och försöka att skriva ihop en lagom lång sammanfattning under helgen. Vill få allt från 2013 ur världen så man kan satsa på 2014 nu och för att kunna utvecklas tror jag det är bra om jag kan göra en genomgång av 2013 aktiviteter för att se hur jag tänkt, vad jag lyckats respektive misslyckats med och försöka ta lärdom av det inför 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar