söndag 5 januari 2014

Månadsrapport December, 2013

Tänkte börja med att sammanfatta portföljen för årets sista månad först och så fort jag får lite mer tid över så ska jag sammanfatta Q4 samt hel året för både portföljen och chansportföljen.

Utvecklingen för portföljen under december var helt okej och tills största delen kan jag tacka Saab för det som steg kraftigt efter nyheterna om att Brasilien vill köpa JAS. Jag valde att kliva av efter det beskedet och gjorde en fin vinst. Kan tänka mig att kliva in i Saab igen senare då jag tycker det är ett trevligt bolag. Tidigt under december ökade jag också på mitt innehav i Kinder Morgan efter att bolagets kurs dalat efter lite sämre nyheter.
Tack vare försäljningen har jag en hel del likvider liggande i ISKn som jag nu funderar på vad jag ska göra med. Funderar på någon räntefond. Annars var det endast en utdelning från Prospect Capital som kom vilket den gör varje månad.

Utvecklingen för portföljen var 1,63% samtidigt som OMX Stockholm PI steg med 2,06%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar